Ung aarhusianer klar til Le Mans med japansk Ferrari-team

Mikkel Jensen fra Hasselager stiller op til 2021-udgaven af det franske 24-timersløb i GTE Am-klassen med det japanske Ferrari-team Car Guy Racing.

Artiklens øverste billede
Mikkel Jensen er en glad mand, efter aftalen med det japanske Ferrari-team Car Guy Racing er kommet på plads. Foto: CAR GUY RACING

Mens han venter på at debutere for Peugeot Sport i FIA World Endurance Championship, holder den aarhusianske racerkører og tidligere European Le Mans Series-mester, Mikkel Jensen, formen ved lige i LMP2-klassen i det amerikanske IMSA-mesterskab.

Sideløbende kørte danskeren i februar det asiatiske Le Mans-mesterskab for japanske Car Guy Racing, hvor han hjalp teamet til en storslået finalesejr. Nu har teamet så kvitteret for hjælpen ved at hyre danskeren ind på holdet i en ambitiøs Le Mans-satsning.

Foto: CAR GUY RACING

Jeg er virkelig glad for at være tilbage på Le Mans igen i 2021

Mikkel Jensen, 26-årig racerkører fra Hasselager

»Jeg er virkelig glad for at være tilbage på Le Mans igen i 2021, og efter min debut i LMP2-klassen sidste år bliver det spændende at prøve kræfter i en GT-racer. Jeg skal sammen med den japanske teamejer, Takeshi Kimura, dele vores Ferrari 488 med australske Scott Andrews, som jeg er rigtig glad for, at vi har fået med på holdet. Jeg har kørt mod Scott i LMP3, hvor han var en af mine hårdeste konkurrenter, og han vandt LMP3-klassen på Daytona i år, så vi stiller med et stærkt kørerlineup,« siger Mikkel Jensen i en pressemeddelelse.

Den 26-årige racerkører er fra Hasselager.

Car Guy Racing stiller til start i GTE Am-klassen under schweiziske Kessel Racing, og holdet får mulighed for at forberede sig og blive rystet sammen, når de stiller op til årets anden afdeling af FIA World Endurance Championship på den portugisiske Portimao-bane den 11.-13. juni.

»Udover at debutere i VM-serien, bliver det også min debut i en GTE-racer. Jeg har kørt en del GT3-løb de senere år, men GTE-bilen er noget mere hardcore racerbil med mere downforce, ingen ABS-bremser og så videre. Vi har kun ét løb til at forberede os, så jeg er glad for, at jeg allerede har en del Le Mans-erfaring efter sidste års 24-timersløb og Le Mans Cup-løbet i 2019. Det bliver spændende at se, hvad vi kan præstere, men jeg tror på, at vi stiller med et stærkt setup,« lyder det fra den unge Hasselager-hurtigkører.


ksa

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen