Pressefoto:

Pressefoto: AGF

AGF præsenterer ny chef med fortid hos Northside

Anne Jensen bliver ny chef for branding og bæredygtighed i AGF

AGF tager hul på en ny vision for bæredygtighed med oprettelsen af en ny chefstilling, der skal sikre udfoldelsen af en ny ambitiøs strategi, som skal gøre AGF og Ceres Park & Arena mere klimavenlig og bæredygtig. Det oplyser fodboldklubben i en pressemeddelelse, hvor den samtidig præsenterer den nye chef for branding og bæredygtighed.

"Vi tager nu hul på en ny ambitiøs bæredygtigheds-strategi, hvor første skridt er oprettelsen af en ny stilling med ansvar for at rulle vores vision ud over hele koncernen. Vedkommende skal også medvirke til, at vi får et bæredygtigt perspektiv på fremtidens relevante partnerskaber, og at vi kan bidrage til, at det kommende nye fodboldstadion i Aarhus bliver så bæredygtigt og klimavenligt som muligt. Så på trods af, at vi er i en svær tid med mange andre udfordringer, så er det her en langsigtet plan, som vi sætter i søen nu," fortæller adm. direktør i AGF, Jacob Nielsen.

Til at stå i spidsen for den nye strategi har AGF ansat Anne Jensen, der tidligere har været en del af ledelsen hos NorthSide- og Tinderbox-festivalerne, hvor hun har stået i spidsen for NorthSides bæredygtighedsstrategi. Senest har hun arbejdet i Tyskland hos den internationale festival- og koncertarrangør FKP Scorpio med ansvar for brandudvikling. Hun kommer dermed tilbage til Aarhus med stor erfaring inden for bæredygtighed i oplevelsesøkonomien.

"Jeg glæder mig til - sammen med resten af AGF, samarbejdspartnere, fans og byen - at være med til at vise, at man som fodboldklub også kan påvirke samfundet i en mere bæredygtig retning - hvis man har modet, og det har AGF. I dag er der ingen vej udenom en bæredygtighed, der omfavner både den sociale, miljømæssige og økonomiske bundlinje," siger Anne Jensen, der har måttet vente lidt på at blive præsenteret i sit nye job, da corona-krisen har sat en kæp i hjulet for AGF’s nye planer.

Det strategiske arbejde med AGF’s nye bæredygtige visioner startede i efteråret sidste år, og Anne Jensen blev rekrutteret i februar, hvor hun startede arbejdet med at konkretisere visionen og udarbejde planer for realiseringen, oplyses det i pressemeddelelsen. Men få dage inden Anne Jensen og den nye vision skulle præsenteres, blev samfundet lukket ned på grund af Corona - herunder også AGF. Men nu er Anne Jensen igen klar til at tage fat på arbejdet og udfolde AGF’s vision om bæredygtighed i konkrete projekter hen over de kommende år.

"Det gælder om at tage et skridt ad gangen og ikke gabe over for meget i begyndelsen. Arbejdet med bæredygtighed skal altid være relevant og gå hånd i hånd med sporten og det kommercielle - ellers lykkes det ikke at komme i gang. Men det er vigtigt, at vi i AGF tager stilling og ikke mindst et ansvar for at forsøge at gøre en forskel. Så vi går nu de første skridt og så vil vi blive klogere på området og afklare, hvilke næste skridt, vi så kan tage," fortsætter Anne Jensen, der i AGF får titel af chef for branding og bæredygtighed, i pressemeddelelsen.

jwh

Publiceret 06 May 2020 17:05