AGF gi'r ryggen til Red Barnet
Når spillerne fra AGF næste mandag løber på banen til opgøret mod Silkeborg IF, så bliver det med Red Barnets logo siddende lige over spillernavnene.
AGF har nemlig givet pladsen væk til Red Barnet, der takkede ja til topplaceringen på de hvi'es spillertrøjer.
"Jeg ærgrede mig over, at det endnu ikke er lykkedes os at finde den virksomhed, som vil markedsføre deres virksomhed eller brand på ryggen af vores trøjer til den pris, vi mener, det er værd. Vi hørte et indslag i radioen om den forfærdelige hungerkatastrofe i Afrika, og pludselig slog det mig, at AGF kunne gøre en forskel," fortæller Jørn Klinge, kommerciel direktør i AGF Fodbold, der dog ikke regner med at der vil gå lang tid inden der vil blive fundet en samarbejdspartner til trøjen.
"...Vi forventer da også, at vi snart finder frem til en aftale med en samarbejdspartner om eksponering på ryggen. Men indtil det sker, har vi valgt at tilbyde ryggen til Red Barnet og på den måde hjælpe med at sætte fokus på hungerkatastrofen og landsindsamlingen 4. september," forklarer han.
Ved hjemmekampen mod Brøndby 21. august vil det også være muligt at få et glimt af de unikke trøjer. Og med 15.000 på stadion og 200.000 siddende hjemme i sofaen, er det en mulighed for opmærksomhed om sultkatastrofen og det akutte nødhjælpsarbejde som Red Barnet sætter pris på.
"Vi er meget glade og taknemmelige for det initiativ, AGF har taget. Børnene på Afrikas Horn har brug for al den hjælp og opmærksomhed, de kan få. Vi er sikre på, at også tilskuerne vil bakke op om den gode sag," udtaler Morten Kjær Petersen, kommunikationschef i Red Barnet.
Inden kampen mod Brøndby vil Red Barnet samle penge ind og hverve indsamlere, mens AGF efter kampen vil sætte de unikke Red Barnet-uniformer på auktion, hvor pengene går ubeskåret til Red Barnet.