Too Good To Go? Nu kan du få færgemad med hjem til Aarhus

Molslinjen vil nu tilbyde rejsende på dagens sidste afgang mod Aarhus at købe et måltid med hjem.

Artiklens øverste billede
Mad til overs på færgerne skal helst ikke gå til spilde. Derfor har Molslinjen indgået et samarbejde med madspildsapp'en Too Good To Go. Foto: Molslinjen

Molslinjens hurtigfærger på Kattegat er nu tilmeldt madspildsordningen Too Good To Go. Det betyder, at færgerejsende på dagens sidste afgange mod Aarhus har mulighed for at købe mad med hjem fra færgernes restaurant, diner og kaffebar.

»Vi har et stort udvalg af mad ombord, fordi vi gerne vil kunne tilbyde et varieret udbud til de mange gæster. Men så stor omsætning af mad giver også en risiko for, at vi kommer til at lave for meget. Og da vi meget nødigt vil smide mad ud, så giver vi nu gæsterne denne mulighed,« siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard, i en pressemeddelelse.

Molslinjen transporterer cirka 3,5 millioner gæster over Kattegat hvert år. Det betyder, at rederiets kokke skal producere og anrette rigtigt mange måltider hver eneste dag.

Overskudsmaden kan købes gennem madspildsappen Too Good To Go, som vil udbyde mad i “lykkeposer” fra hver af færgernes tre madsteder Molly’s Diner, Restauranten og Barista’s Coffee Shop.

»Vi er utrolig glade for det nye samarbejde med Molslinjen. Samarbejdet bliver samtidig bevis på, at Too Good To Gos madspildsløsning både fungerer til lands og til vands. Det håber jeg, at mange af de færgerejsende vil få glæde af,« siger landedirektør hos Too Good To Go, Heidi Boye.

Posen med mad koster 39 kroner, og kan indeholde alt fra croissanter til sandwich eller salater. 

Muligheden for at købe færgemad med hjem begynder fra onsdag den 22. februar og kan benyttes på Express 2, Express 3 og Express 4 på hver færges sidste afgang mod Aarhus.

sb

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.