Bagel-caféen Depanneur lukker efter kun et år

Efter kun et år i Aarhus vælger Depanneur at lukke døren for deres bagel-café. Firmaet omlægger strategien, men beholder lokalet, da det har stadig potentiale til nye ideer.

Artiklens øverste billede
De traditionelle bagels og egne drikkevarer kommer ikke længere til at præge Aarhus' byliv på samme måde. Foto: Depanneur

Depanneur er kendt for deres traditionelle bagels og one dollar oyster club-begivenheder, men nu er det slut i Aarhus.

Cafeen har nemlig slukket for gryderne med kogende vand til deres bagels for at gøre klar til noget nyt i Aarhus-afdelingen. Selvom cafeen lukker, så bliver lokalerne i Depanneur’s hænder, fortæller ny-tiltrådte direktør Adam Simony:

»Vi skifter konceptet fra at være, cafe og convenience store med daglige åbningstider til et showroom og event space, der har åbent ad hoc afhængigt af de events vi har.«

Depanneur spiller ikke kun på en bagel. På firmaets hjemmeside beskriver de først sig selv som et drikkevarer-firma og så som en butik/café. Det er også den udvikling, som er grunden til caféens lukning.

»Vi er som virksomhed blevet lidt mere ensporet på en strategi, der fokuserer mere på engros og mindre på at drive retail forretninger,« siger Adam Simony.

Depanneur skaber plads til nyt

Begivenheder med one dollar oysters, koncerter, vinsmagninger og meget andet kommer til at fylde det engang brødfyldte lokale. Samtidig vil pladsen blive brugt til sælgere, som skal præsentere firmaets produkter til wholesale kunder.

»Det kommer til at køre under navnet Spazio Deppa fra start september,« fortæller Adam Simony.

Butikken, der engang var en hybrid mellem et bagel-bageri, en bar og en kiosk med et lag af designbutik ind over, bliver til en åben plads for de, der har brug for mere plads, end de har.

Depanneur's koncept var aldrig kun bagels, men også salg af varer. Foto: Depanneur

»Det bliver muligt at leje lokalet til koncerter, en bogrelease eller til firmafester,« siger Adam Simony.

Ambitionerne for fem til seks Depanneur-butikker spredt over Danmark er droslet ned, for nu kommer fokus i stedet til at være på at arrangere begivenheder omkring en til to gange om måneden.

Drikkevarer-firmaet kommer ikke til at lukke alle deres butikker.

»Det er ikke planen, at vi lukker i København. Planen er at have en flagskibs-butik, hvor det startede. Der er ingen planer om at lukke den,« siger Adam Simony

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.