Sådan så facaden ud på Helloriders fysiske butik i Tilst indtil for nylig, hvor den blev lukket ned.

Sådan så facaden ud på Helloriders fysiske butik i Tilst indtil for nylig, hvor den blev lukket ned. Arkivfoto.

Hellorider:

"Hun skal selvfølgelig have sine penge tilbage"

Helloriders landechef i Danmark er noget overrasket over, at aarhusiansk kunde endnu ikke har fået sine penge tilbage for køb af en el-cykel, hun aldrig har modtaget

Af
Jonas Wrede Hansen

Svar "De kunder håber jeg ikke, at der er mange af."

Ordene kommer fra Jakob Kimergård, landechef for Hellorider i Danmark. Han bliver mildt sagt overrasket, da han hører om sagen med den 27-årige aarhusianer Helle Jaenicke, der siden maj måned har kæmpet for at få tilbagebetalt de 11.000 kroner, som hun i januar betalte for en cykel, hun aldrig modtog.

"Man skal ikke betale for noget, man ikke har fået. Hun skal selvfølgelig have sine penge tilbage," fortsætter han og oplyser, at han ikke har hørt om lignende sager.

"Lige den konkrete sag, kender jeg ikke, men i sådan en nedlukning var der helt sikkert nogen, der kom i klemme, men de fik hurtigt hjælp. Denne her sag er usædvanlig," fortæller Jakob Kimergård.

Dårlige anmeldelser

Går man ind på Helloriders Trustpilot-side kan man dog læse adskillige dårlige anmeldelser fra kunder over hele landet, som ligesom Helle Jaenicke føler sig snydt i forbindelse med kædens nedlukning i Danmark.

"Som sagt er jeg ikke bekendt med, at der er nogen, som er kommet i klemme. Så jeg tror, at mange af dem, der har skrevet dårlige anmeldelser på Trustpilot, har regnet med, at de har fået pengene dagen efter, hvor der godt kan være lidt ekspeditionstid. Folk går jo ikke ind og retter deres anmeldelse igen, så det kan godt se alvorligt ud på Trustpilot, uden at det er det," fortæller landechefen, der ligesom resten af de ansatte hos Hellorider i Danmark er blevet opsagt, men da Jakob Kimergård havde den længste opsigelsesperiode, bistår han i øjeblikket nedlukningen.

Han fortæller desuden, at det stadigvæk er muligt at få sine penge tilbage, hvis man har ret til det, selvom Helloriders danske hovednummer eller e-mailadresse ikke virker.

"Man skal tage kontakt til Center for Klageløsning, som så kontakter den juridiske partner, der står for nedlukningen, og så bliver det løst," fortæller han.

Helle Jaenicke har, siden hun kontaktede Lokalavisen Aarhus, haft kontakt til lige netop Center for Klageløsning, som kører sagen. Ved avisens deadline havde hun dog fortsat ikke modtaget de 11.000 kroner.

Publiceret 07 July 2020 15:26