Selvom butikscentre langt fra bykernerne generelt har det svært, er der travlhed hos City Vest, som oplever stigning i omsætning og antal besøgende.

Selvom butikscentre langt fra bykernerne generelt har det svært, er der travlhed hos City Vest, som oplever stigning i omsætning og antal besøgende.

Flere besøgende i City Vest

Butikscentret i Brabrand melder om stigende omsætning

Af
Af Hanne Vammen

Kasseapparaterne gløder i de århusianske butikker, der melder om stigende salg. Men det er ikke kun midtbyen, der tiltrækker købelystne kunder. Også uden for centrum er der gang i omsætningen. Det mærkes hos City Vest, der for årets første ni måneder har et omsætningsindeks på 102 og en stigning i antal besøgende på to procent.
"I City Vest er vi naturligvis glade for, at vi kan følge med midtbyens fremgang. Shoppingcentre uden for bykernerne har haft det svært i Danmark, men vi har formået at distancere os og har et rigtigt godt tag i kunderne", siger Peter Elbæk, der er marketingschef i City Vest.
I det hele taget er City Vest et populært sted at handle, og centret i Brabrand tiltrækker kunder fra et stort opland. Samtidig er der stor søgning på lejemålene fra både store, velansete kæder og mindre specialforretninger, og hos centermanager Claus Brændgaard fra Steen & Strøm er der ingen tvivl om, at City Vest er et attraktivt sted at åbne butik:
"City Vest er inde i en positiv stime med mange seriøse henvendelser fra interesserede lejere. Vi kan virkelig mærke, at der begynder at komme gang i handelen igen, og vi forventer at være fuldt udlejet i 2011", fortæller Claus Brændgaard.

Aktiviteter lokker

Det er dog ikke kun attraktive butikker, der skal sikre fortsat vækst hos City Vest. Der skal nemlig noget ekstra til for at få kunderne til Brabrand, og hos City Vest er strategien fornyelse og masser af oplevelser for hele familien:
"Vi skal tænke anderledes for at fastholde kunderne, og her handler det om unikke aktiviteter og overraskende events, der virkelig får folk op af stolene. Vi har for eksempel netop med stor succes haft tema om Olsen Banden, hvor mere end 1000 børn kom forbi for at møde de tre cartoonfigurer fra den nye 3D-film, ligesom flere dystede i vores look alike konkurrence", fortæller Peter Elbæk.

Publiceret 19 November 2010 09:00