Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Det holder jeg meget af

Artiklens øverste billede
Mads Juul Munch. Foto: Privat

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Foråret er foråret. Sådan er det. Og det skal stå for sig selv.

Nogle tænker med det samme på sommeren. Det er en fejl. Det mener jeg. Det skal man lade være med. Jamen, det er foråret nu.

Det er det, der gælder. Det er nok i sig selv. Det er rigeligt. Flere lyde. Farver. Selve ambiancen er det hele værd. En ny fornemmelse. Sådan, kulissen er ny. Kulissen er i det hele taget skiftet ud. Roligt kørt ind. Sådan er foråret. Se ud på det. Jeg synes, det er flot arrangeret. Skud på deres pladser. God lyssætning. Det kan begynde nu. Begyndelsen ligger lige for. Og den kan godt gentages. Gentagelsen er ikke kedelig. Blomst. Blomst. Blomst. Blad, blad, blade.

Nogle tænker med det samme på sommeren. Det er en fejl.

Et bord, to stole, kopper, en kande udenfor. Sådan er foråret. Det er et enormt vellykket stykke. Der er mere af det hele. Nu går mennesker. Og de hilser gerne på hinanden.

Det er til at se. Alt sammen. En del er godt nu. Der er også noget andet. Det er ikke godt. Det hele er her på en gang. Der er nogle grunde til at tro. Og der er nogle grunde til at tvivle.

Og der er gyldent lys om aftenen. Og der er gyldent lys om morgenen. Jesus stod op en morgen. Tidlig morgen. Der var gyldent lys den morgen. Der er gyldent lys hver morgen nu. Det holder jeg meget af. Gyldent lys.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.