Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Hvem er egentlig Venstres borgmesterkandidat?

Læs Venstres svar under debatindlægget.

Artiklens øverste billede
Læser er i tvivl om, hvorvidt Christian Budde eller Bünyamin Simseks er Venstres borgmesterkandidat. Pressefoto

Før jeg snart skal til at sætte mit kryds, kunne jeg godt tænke mig, om Venstre lige kan forklare for mig, hvem der egentlig er partiets borgmesterkandidat.

I foråret meldte Venstre ud, at Christian Budde skulle være partiets borgmesterkandidat til kommunevalget, og på de få valgplakater jeg set med ham i lygtepælene, står det da også højt og tydeligt, at det er han, men…

Hver dag, når jeg læser Lokalavisen Aarhus online, popper der en stor reklame op for rådmand Bünyamin Simsek. Hans kontrafej hænger i store udgaver ved rigtig mange byggepladser, og jeg ser ofte reklamebiler for ham i byen.

Her den 3. november så jeg så et interview med Bünyamin Simsek og en, som jeg ikke lige husker navnet på, i Deadline. 17.25 minutter inde i programmet præsenterer intervieweren Simsek som – og jeg citerer: ”politisk leder og borgmesterkandidat i Aarhus”. Simsek smiler bare, men korrigerer hende ikke.

Så kommer jeg i tvivl. Mig bekendt må den politiske leder vel være Susanne Green, som er formand for bestyrelsen i Venstre Aarhus, men hvem er egentlig partiets borgmesterkandidat: Christian Budde eller Bünyamin Simsek? Det vil jeg gerne vide, og jeg er sikker på, at også andre gerne vil have svar på dette spørgsmål.

Svar fra Venstres lokalformand, Susanne Green:

»Det er på ingen måde min, kandidaternes eller Christians oplevelse, at der er tvivl om, hvem der er Venstres politiske leder og dermed borgmesterkandidat. Vi møder mange borgere på gader og stræder hver eneste dag her i valgkampen. Ingen har givet udtryk for, at de er i tvivl om rollefordelingen i Venstre. Men lad mig alligevel slå det fast endnu engang:

Christian Budde er politisk leder og borgmesterkandidat for Venstre i Aarhus, og såfremt vælgerne giver os mandat hertil, vil han også blive ny borgmester eller rådmand for Venstre.«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen