Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Ja tak til 40 km/t i Viby

Byrådskandidat vil have farten sænket i Viby.

Artiklens øverste billede

Byrådet har for nylig vedtaget, at man lokalt har mulighed for at sænke trafikken fra 50 km/t til 40 km/t. Det er en rigtig god ide at give plads til, at man lokalt kan regulere trafikken, så vi kan løse trængsel og sikkerhedsproblemer. Det er noget, som jeg synes, vi skal gøre brug af i Viby.

I Viby har vi med vores mange skoler mange cyklende børn, men der er en mangel på cykelstier og sikkerhed omkring cyklister. Det bør få et særligt fokus, nu hvor vi har fået en unik mulighed for at gøre noget ved det. Jeg synes, vi bør se på, om vi bør sænke farten til 40 km/t flere steder i Viby.

Jeg har spurgt rundt og forhørt mig i de lokale netværk og Facebook-grupper. Der danner sig et klart billede af, hvilke veje der er generet af biltrafikken. Deriblandt Ormslevvej, Enghavevej og Holme Ringvej. Hvoraf Ormslevvej må siges at være den helt store udfordring.

Jeg synes, det bør være en pligt at løse problemer, når de er identificeret. Og dette er et godt eksempel, hvor vi faktisk har fået en mulig løsning. Lad os sænke farten. Om ikke andet indtil vi får den cykelsti, som en skolevej bør have.

Det er tydeligt for mig, at vi her med et billigt og simpelt initiativ vil kunne øge trygheden i hverdagen for borgerne i Viby. Vi skal ikke hvile på laurbærrene, når en løsning er så lige til.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Del artiklen