Den lille Suzuki Ignis får en mere markant fremtoning En ny motor er den største nyskabelse med faceliftet. Foto: Suzuki

Den lille Suzuki Ignis får en mere markant fremtoning En ny motor er den største nyskabelse med faceliftet. Foto: Suzuki

Mere vitalitet til lille, høj japaner

Mikro-suv ’en Suzuki Ignis får et facelift med ny motor og mere attitude. Sikkerhedspakke med nødbremse er dog ikke standard i grundudgaven

Af
Jens Overgaard

facelift Der er dømt større tandsmil, når den lille, men høje Suzuki Ignis nu får en opstrammer.

De største ændringer sker på motorfronten, hvor Suzuki som mange andre mærker er presset til at optimere motorerne, hvor hybridteknologi er med til at strække dråberne.

Den 1,2 liters benzinmotor har fået en større overhaling, som betyder, at effekten er faldet fra 90 hk til 83 hk. Til gengæld er forbruget 19,3 km/ l, som er godkendt efter dagens standard. Det giver en grøn ejerafgift på 500 kr. per halvår.

Her hjælper 12-volts teknologien med batteri og elmotor med at opsamle energi og giver hjælp til acceleration. Kapaciteten på batteriet er øget fra 3 til 10 Ah. På den måde kan systemet assistere oftere og længere end før, f. eks. under acceleration på motorvej. Føreren skal bare køre, som man plejer, for at hente gevinsten med strøm.

Importøren har dog ikke rettet op på en fejl, som har været på modellen fra begyndelsen. Nemlig, at en pæn sikkerhedspakke med automatisk nødbremse, vognbaneassistent og slingrevarsel ikke er en del af standardudstyret i grundmodellen Club, der starter lige under 140.000 kr. Her skal du smide yderligere 5.000 kr. oveni.

Næste udstyrstrin er Active og Adventure, der starter fra 157.000 kr. og 166.000 kr., mens 4WD-modellen All Grip begynder fra 180.000 kr.

De faceliftede modeller er hos forhandlerne nu.

Publiceret 23 June 2020 13:17