Sephora pressefoto
Sephora pressefoto
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Sephora åbner stor butik i Aarhus efter pres fra unge kvinder

 

Den franske kosmetikgigant Sephora åbner i foråret 2018 en 438 kvadratmeter stor butik i Ryesgade, der forbinder Bruuns Galleri med Strøget i Aarhus.

Sephora henvender sig til unge kvinder, primært mellem 16 og 25 år, der har presset på for at få kæden til Aarhus. Sephora Danmark har fået rigtig mange henvendelser, især via sociale medier som Instagram og Facebook. På et tidspunkt blev det så vildt, at der blev oprettet en Facebook-gruppe, der hed 'Vi vil ha' Sephora til Aarhus', fortæller Kirsten Schmidt, Category & Marketing Director, Sephora Danmark.

”Vi har ledt efter et lejemål i Aarhus i mere end tre år, men kunsten har været at finde noget, der passede til det, vi gerne vil signalere med vores koncept og den oplevelse, vi ønsker at give kunderne,” siger hun i en pressemeddelelse.

”Beliggenheden var naturligvis afgørende. Vi ønskede en placering, hvor der på daglig basis er stærk trafik. Dernæst skulle selve lokalet være indbydende både udefra og indenfor. Ejendommen er helt perfekt, fordi vi har en dobbelt facade, der giver maksimal synlighed og optimale eksponeringsmuligheder. Læg dertil, at lokalet er bredt - vi kan opbygge alle de universer, der er en vigtig del af vores koncept, og det tager sig bedre ud her end i et langt smalt lokale,” siger Kirsten Schmidt.

”Vi har eneforhandlingen på en del mærker, som er meget hypede blandt de unge kvinder. De har et højt forbrug af makeup, og betaler gerne for det helt rigtige brand. Udover de meget hypede brands har vi vores egne produkter, der også er i en høj kvalitet, men fordi det er vores eget mærke, kan vi holde prisen i et konkurrencedygtigt leje,” forklarer Kirsten Schmidt

 

Butik i én etage

Lejemålet i Ryesgade husede indtil for nylig en isenkræmmerbutik i to etager. Det var ikke foreneligt med Sephoras ønsker, fortæller erhvervsmægler Torben Klitgaard fra Colliers i Aarhus.

”Vi ser en klar tendens blandt vores kunder i retail mod en optimering og trimning af butikkerne, så døde områder og spildplads fjernes. For eksempel går de fleste butikker fra to til en etage for at optimere driften," siger Torben Klitgaard.

I dag findes Sephora i Frederiksberg Centret, i Magasin i Aarhus, København og Odense, samt i den første flagship store i Danmark, der åbnede tidligere på året i København. Seneste skud på stammen er lancering af en webshop, der åbnede i juni 2017.

jr

Publiceret: 20. September 2017 14:30

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Lokalavisen Aarhus

ANNONCER
Se flere
Lokalavisen Aarhus
Seneste
Lokalavisen Aarhus
Mest læste
Lokalavisen Aarhus
112
Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt