Bureauchef og medejer af Århus Charter, Henrik G. Jensen fortæller, at rejseselskabets nye destination i år, Ithaca, har været meget efterspurgt, og at Mallorca virkelig har oplevet en renæssance de seneste år. Billedet er dog fra Zakynthos.

Bureauchef og medejer af Århus Charter, Henrik G. Jensen fortæller, at rejseselskabets nye destination i år, Ithaca, har været meget efterspurgt, og at Mallorca virkelig har oplevet en renæssance de seneste år. Billedet er dog fra Zakynthos.

Aarhus Charter er meget tæt på udsolgt

Man må forberede sig på at tage “resterne”, hvis man vil rejse med Århus Charter

Af
Christina Johansen

Christina S. Johansen

“Der er ikke meget at komme efter i forhold til de sidste weekender i juli. Vi har meget, meget få pladser tilbage, så det er ved at være sidste udkald,” lyder det over telefonen fra bureauchef og medejer af Århus Charter, Henrik G. Jensen.
Han fortæller, at det har været svært at finde pladser til flere af dem, som gerne vil afsted her og nu, men omvendt er der også mange, som ganske enkelt bare VIL afsted ned til varmen - og for dem er destinationen og hotellet mindre vigtigt.
“Det ustadige danske sommervejr hjælper jo selvfølgelig til, at udlængslen bliver større. Da vi kom ind i juli og vejret skuffede, så blev det mindre vigtigt for folk, hvor de kunne komme hen - de skulle bare afsted,” siger Henrik G. Jensen.

Bedste match: Køb i god tid

Allerede i foråret var Århus Charters salg rigtig godt med - det gik cirka 24 procent bedre end i samme periode i 2015, fortæller Henrik G. Jensen.
“Men så stagnerede salget i maj og juni, hvor det danske vejr var rimelig godt. Da vejret så skifter i juli kommer der tryk på,” siger bureauchefen, som ser en tendens til, at mange venter med at bestille.
“Og så er det jo klart, at det kan blive en udfordring at finde det rette til dem, hvis eksempelvis det danske vejr bliver dårligt, og efterspørgslen på rejser stiger. Derfor kan man jo kun håbe, at flere bestiller i god tid fremover,” siger Henrik G. Jensen.
Ja, det vil I vel naturligvis gerne have?
“Selvfølgelig vil vi gerne i god tid have en sikkerhed for, at pladserne bliver fyldt op, men som det ser ud lige nu, så er der faktisk ikke den store forskel i indtjening, da der ikke er stor forskel i priserne om folk bestilte i god tid eller først nu. Det, som er vigtigst for os, er derimod, at kunden kan få præcis det produkt, som matcher det, kunden vil have, og det er bedst muligt i god tid,” lyder det fra bureauchefen, Henrik G. Jensen.

null

Publiceret 19 July 2016 12:00

SENESTE TV