Kristoffer Hjerrild sammen med de to investorer fra Løvens Hule, Mia Wagner og Jan Lehrmann. Foto: DR

Kristoffer Hjerrild sammen med de to investorer fra Løvens Hule, Mia Wagner og Jan Lehrmann. Foto: DR

Kristoffer og L'Amourbox fik kæmpe beløb i Løvens Hule:

Nu skal sex-kasser ud til resten af Europa

Aarhusianske L'Amourbox, der sælger kasser med sexlegetøj, fik millioninvestering i Løvens Hule. Nu er firmaet klar til at ekspandere og flytte til hovedstaden

Af
Danni Paulsen

Onsdag aften løb det populære DR-program Løvens Hule atter over skærmen, og for anden gang i denne sæson kunne en aarhusiansk virksomhed forlade de fem rige løver med sæsonens største investering.

Alle sidder og sælger de samme produkter og underbyder hinanden

For nogle uger siden var det plakat-firmaet Dialægt, der fik en investering på 1,2 millioner kroner, og det samme beløb fik aarhusianske Kristoffer Hjerrild, der ejer virksomheden L’Amourbox.

Jan Lehrmann, tidligere stifter af Bilbasen, og Mia Wagner, direktør for Freeway-koncernen, fik hver 12,5 procent af virksomheden for 600.000 kroner.

Et resultat, stifter Kristoffer Hjerrild i dag, tre måneder efter optagelserne, er ovenud tilfreds med.

“De har allerede hjulpet rigtig meget,” fortæller 28-årige Kristoffer Hjerrild til Lokalavisen Aarhus dagen før afsnittet bliver sendt på tv.

Den seneste udgave af en L'Amourbox sendt ud til kunderne indeholder lingeri, en vibrator, lipgloss til oralsex, en mini-masturbator til manden og massageolie. Foto: L'Amourbox

Den seneste udgave af en L'Amourbox sendt ud til kunderne indeholder lingeri, en vibrator, lipgloss til oralsex, en mini-masturbator til manden og massageolie. Foto: L'Amourbox

Hård sexbranche

Serieiværksætteren startede L’Amourbox i december 2017 som en udløber af sexlegetøjs-webshoppen winkwink.dk.

Han startede med at lave hjemmesider i gymnasiet, fordi han ikke gad et arbejde i Netto. Herefter lavede han et lille webbureau, og efter nogle år med salg af alt muligt gennem webshops fandt han sin niche i sexlegetøjsbranchen med winkwink.dk.

Løvens Hule giver en fantastisk eksponering

Men med store konkurrenter som aarhusianske Sinful.dk på markedet måtte han finde en måde at differentiere sig på.

"Winkwink.dk har eksisteret i godt fem år, og det gik godt de første år. Men konkurrencen var meget hård, og det var svært at følge med, da vi ikke havde særlig meget kapital. Alle sidder og sælger de samme produkter og underbyder hinanden, og derfor begyndte jeg at tænke på at sadle om og finde en anden måde at angribe markedet.”

Og det var her, han fandt på konceptet med at sælge sexkasser pr. abonnement. Hver anden måned får et medlem for 199 kroner tilsendt en kasse med redskaber, der kan pifte lagengymnastikken lidt op.

"Der var ikke noget lignende inden for sexlegetøjsbranchen,” fortæller Kristoffer Hjerrild, der stadig har winkwink.dk kørende ved siden af, men som nu har fuld fokus på L’Amourbox.

"Det voksede ret hurtigt, men jeg kunne også se, at det kunne vokse endnu hurtigere. Det skulle vi dog bruge mere kapital og viden til, og derfor begyndte jeg i foråret og sommeren at kigge efter en investor. Og så tænkte jeg, at nu kunne være det perfekte tidspunkt at prøve Løvens Hule. Jeg havde en ny virksomhed, der gik rigtig godt, og det var en oplagt mulighed for at få et godt afsæt og noget mere fart på. Løvens Hule giver en fantastisk eksponering, og så har man muligheden for at få nogle mega cool folk med en masse erfaring med.”

Pitchen varede to minutter, men derefter gik der en times tid med skarpe spørgsmål fra de potentielle investorer. Foto: DR

Pitchen varede to minutter, men derefter gik der en times tid med skarpe spørgsmål fra de potentielle investorer. Foto: DR

Forventer pres på serverne

I dag har L’Amourbox syv-otte ansatte og cirka 1.800 abonnenter. 70 procent er fra Danmark, 25 procent er fra Sverige og fem procent er fra Norge. I gennemsnit får hver abonnent tilsendt fem-seks bokse, før de takker af og er ved at drukne i sexlegetøj.

Jeg kan huske, at Jesper Buch så virkelig sur ud

"Levetiden for abonnenter har været meget højere, end jeg egentlig forventede. Jeg tror, de føler, at de får relativt meget for pengene, og så er det sådan en hyggelig, lille overraskelse, når det kun er hver anden måned. Men vi prøver også at variere indholdet rigtig meget,” siger stifteren, der inden lanceringen lavede et stort analytisk forarbejde for at finde det perfekte mix mellem leveringsfrekvens, produkter, prissætning og lignende.

Onsdag aften efter Løvens Hule håber Kristoffer Hjerrild at få mindst 500 nye abonnenter, og han og medarbejderne har arbejdet hårdt for at geare hjemmesiden til at klare de mange besøg, programmet forventer at give.

Sure Jesper Buch

Selve optagelsen var en nervepirrende omgang for den unge iværksætter. Han havde dog forberedt sin to minutters pitch grundigt og havde styr på alle sine nøgletal.

Selvom det hele er klippet ned til ti minutter i programmet, brugte løverne en time på at spørge ind til L’Amourbox.

"Selvom jeg havde øvet det utallige gange og følte, jeg havde styr på det, så bliver man bare ret stiv i det, når man står derinde, og der er tyve mennesker bag kameraerne, som står og fokuserer på en. Men det gik okay,” fortæller Kristoffer Hjerrild, som også tog JustEat-millionæren Jesper Buchs skeptiske mimik i stiv arm.

"Jeg kan huske, at Jesper Buch så virkelig sur ud. Så jeg var da lidt nervøs for, om han ville grille mig totalt. Men de virkede alle meget flinke. Der kom selvfølgelig nogle spørgsmål, jeg havde svært ved at besvare, men jeg tror, de kunne se, at jeg havde forberedt mig ret godt.”

Kristoffer Hjerrild overvejer Løvernes første bud på 1,2 millioner kroner for 30 procent af L'Amourbox. Foto: DR

Kristoffer Hjerrild overvejer Løvernes første bud på 1,2 millioner kroner for 30 procent af L'Amourbox. Foto: DR

Høj værdisættelse

Den største tvivl opstod, inden han entrede hulen. Her spurgte produktionsfolkene Kristoffer Hjerrild, om han var sikker på sin værdisættelse.

Han ville bede løverne om 1,2 millioner kroner for 10 procent af virksomheden, således at virksomhedens værdi anslås at være 12 millioner kroner. Til at starte med ville han faktisk have 1,5 millioner for 10 procent.

"De spurgte mig, om jeg var sikker på min værdisættelse, fordi den var ret høj i forhold til, hvad deltagere normalt beder om. Jeg tror, de tænkte, at jeg bare ville blive grillet af løverne, og jeg blev også selv meget i tvivl.”

Men efter lidt forhandling endte det med 1,2 millioner for 25 procent og dermed en værdisættelse på 4,8 millioner kroner.

"Jeg havde en grænse, der hed 20 procent, men det er bare skidesvært, når man står derinde. Jeg vidste jo godt, at jeg ville få et modbud, men efter at tre af løverne ret hurtigt meldte sig ud, troede jeg, at jeg ville få fem nej'er. Og da Jan og Mia så kom med et bud, var det bare fristende, for jeg syntes, de var et kanon match. 30 procent var jeg dog helt afklaret med, at jeg ikke ville af med," siger han om investorerne, der prøvede at få 30 procent for 1,2 millioner kroner.

"Efterfølgende tænkte jeg da over, om jeg afgav lidt for meget, men i dag har jeg det helt fint med det.”

Jeg har boet i Aarhus i lidt for mange år

"Jeg var rigtig glad for, at Mia gik med, fordi jeg tidligere havde overvejet at hive fat i Freeway. De arbejder lidt i samme genre, og så kunne det være fedt at få en kvinde med. Jan har arbejdet meget med abonnementskoncepter, så det var et rigtig godt match, som jeg føler er det helt rigtige. Nogle af de andre havde også været interessante. Stadil regnede jeg dog ikke med, fordi han er meget brandfokuseret, og sexlegetøj er lidt uden for hans område,” fortæller Kristoffer Hjerrild, som gik efter en stort investering fra Løverne for at sikre, at de ville være engageret og aktive i L’Amourbox.

Og det har de allerede været.

"Jan har været rigtig god som talnørd. Jeg havde selv lavet en masse beregninger og analyser i forhold til abonnenter, men han kunne bare hurtigt gøre det på et helt andet og korrekt niveau. Han har allerede sat det hele i system og sagt, hvor meget det eksempelvis må koste at få en kunde, og hvad vi skal arbejde på for at tjene flere penge. Mia er kommet med en masse i forhold til hjemmesiden, oplevelsen og produktet. Jeg kan allerede mærke en stor forskel.”

Flytning og fremtid

De 1,2 millioner kroner er ikke blevet brugt på noget endnu. De skal dog spenderes på kreativ marketing, så kendskabet kan udbredes, og så skal produktet gøres endnu bedre.

Og til efteråret er håbet at ekspandere.

"Jeg kunne godt tænke mig at gå ind i yderligere et marked. Det kunne potentielt være Holland, fordi det minder meget om det skandinaviske marked. Og det er lidt mere overkommeligt end eksempelvis Tyskland, men det kan være et springbræt dertil. På længere sigt vil jeg rigtig gerne ind i yderligere et eller to markeder næste år. Generelt vil vi gerne være store i Europa. I sidste ende er drømmen at tage det til USA og bygge det op dér, så vi kan inspirere par i hele verden til at lege lidt."

Men først går turen fra Aarhus til København. De små lokaler i en baggård på Nørrebrogade er proppet til med sexkasser, der skal med til lidt bedre rammer i hovedstaden.

"Jeg har boet i Aarhus i lidt for mange år og synes, det kunne være sjovt at tage til København. Min kæreste bor også derovre, og jeg er lidt træt af at pendle frem og tilbage. Derudover er der et lidt bedre startup-miljø, og så ligger vores logistikfirma derovre,” siger den smilende iværksætter.

Publiceret 13 February 2019 21:30

SENESTE TV