Karin Daugaard Hansen er i gang med at undersøge Viby Skole, fordi skolen har så lavt fravær, som tilfældet er.

Karin Daugaard Hansen er i gang med at undersøge Viby Skole, fordi skolen har så lavt fravær, som tilfældet er.

Viby Skole under lup

Grundet det lave fravær blandt eleverne er en antropolog nu i gang med at undersøge Viby Skole

Antropolog Karin Daugaard Hansen er blevet sat til at skulle undersøge forholdene på Viby Skole, fordi elevernes fravær er så lavt, som det er.
Karin er i en 2., 6. og 8. klasse for at observere eleverne, og hun forventer at være færdig med sine studier omkring maj.
Hun taler med lærere, ledere og ikke mindst eleverne, der jo er eksperter på deres egen hverdag. De ved, hvorfor de synes, det er sjovt at gå i skole, og Karin får lov til at se, hvordan det er for eleverne at gå i skole på Viby Skole.
"Jeg skal se, hvad det er, der virker for Viby Skole. Det handler rigtig meget om hverdagsrutiner og de små ting. Det er det, jeg kalder for tavs viden. Det er noget, man bare gør uden at tænke over det, for sådan gør man bare. Det er de helt små ting, jeg kigger efter, når jeg observerer," forklarer Karin Daugaard Hansen.

null

Publiceret 11 February 2011 14:00