Sanne Hukiær, redaktionschef Christina Faaborg, chefredaktør, og Gitte Post, kreativ chef. Foto: Note Magazine
Sanne Hukiær, redaktionschef Christina Faaborg, chefredaktør, og Gitte Post, kreativ chef. Foto: Note Magazine
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Note Magazine lige på trapperne

Med rod i Aarhus tager Note Magazine favntag med modeverdenen. Leveret æstetisk og dybdegående

To håndfulde damer med interesse for mode og mod på iværksætterlivet søsætter i denne måned et nyt modemagasin med rod i Aarhus.

Navnet er Note Magazine, og det udkommer fire gange om året.

Idéen om at starte et nyt modemagasin op opstod i begyndelsen af i år.

“Og så blev det ellers sindssygt hurtigt konkret. Magasinets fotograf og jeg kiggede i vores netværk for at sætte et hold. Præmissen var, at det skulle være engagerede folk, som havde en holdning, til det vi skulle lave,” fortæller Christina Faaborg, chefredaktør og idémand til Note Magazine.

Og hvad er det så egentlig, de har gang i?

Magasinet får en høj æstetik med luftighed og plads og får artikler, som går i dybden.

“Men uden det bliver for kunstnerisk,” siger Christina Faaborg og fortsætter:

“Desuden bliver det ikke så meget guidende som andre magasiner, men mere inspirerende. Vi tror på, at vores læsere har en holdning til tingene og ikke behøver hjælp,” fortæller Christina Faaborg.

Netop et magasin, som kan dette, mener holdet bag Note Magazine mangler på det danske marked, og derfor har de troen på, at netop deres magasin kan klare sig igennem på et ellers barsk magasin-marked.

“Og så kører vi med så lave udgifter som overhovedet muligt, med et lille oplæg, og så føler vi os frem,” siger Christina Faaborg.

Linket til Smilets By

Det nye magasin har godt nok rod i Aarhus, men man skal ikke forvente, at det derfor bliver spækket udelukkende med nyheder fra Smilets By. Lidt er der dog at komme efter for dem med interesse for byen.

“Det er jo ikke et Aarhus-magasin som sådan, men skal vi finde en interessant person, er det jo oplagt at kigge i Aarhus først. Der må gerne være en eller anden i magasinet med relation til byen hver gang,” fortæller Christina Faaborg, som fik opstartshjælp i form af sparring, rådgivning og netværk fra regionens Headstart Fashion, som skal fremme modeindustrien i hele regionen.

“Det er utroligt dygtige folk, som står bag Note Magazine, så det er klart værd at bakke op om. Det er et godt eksempel på nogle, som vil og kan selv, men hvor vi så kan give noget sparring og bruge vores netværk til at hjælpe,” siger Christian Chapelle fra Headstart Fashion.

Første nummer af Note Magazine udkommer 28. august, og det kan købes i DSB's kiosker, 7-Eleven, Coop's butikker, lufthavne og udvalgte kiosker og købmænd.

“Vi håber, at det bliver et magasin, som man får lyst til at gemme og have liggende fremme.Den værdi synes vi i hvert fald selv, det har,” siger Christina Faaborg.

Publiceret: 17. August 2014 12:00
¨
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Lokalavisen Aarhus

ANNONCER
Se flere
ERROR: Macro disqus is missing!