"Jeg har en blog kørende, og så holder jeg webinars på Facebook, og det gør, at jeg får ordrebogen fyldt op", fortæller Ole Bach Andersen.
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Newsperience: Facebook er fremtiden

Åbyhøj-firma bygger bro mellem kunder og virksomheder

Hvordan bruger en virksomhed de sociale medier som Facebook og Twitter til gennem engagerende oplevelser at bygge bro til kunderne?

Det er spørgsmålet, som Newsperience, der bliver drevet af 47-årige Ole Bach Andersen, kan hjælpe med.

Ole Bach Andersen er uddannet datalog og startede i 2008 Newsperience fra sin stue men flyttede i februar ind i lokaler i Frichsparken i Åbyhøj.

Hans baggrund for at starte som selvstændig var halvandet års ansættelse som softwarepogrammør hos Meta Software i Boston i USA, inden han kom til Capgemini som konsulent.

Her var han i 10 år en del af ledelsen og havde de sidste otte år ansvaret for den jyske afdeling.

De sidste tre år inden springet til selvstændig var han hos CCI Europe, der udvikler teknologi til de førende nyhedsformidlere. Her var han ansvarlig for udviklingsafdelingen.

Ole Bach Andersen kunne se tre udfordringer, der ventede kunderne: Mobilløsninger, video og sociale medier. Og han valgte at kaste sig over den sidste, da han startede Newsperience.

Blog giver kunder

Én af de første kunder var TDC, som han lavede en applikation for, så kunderne via Facebook kunne dele playlister fra TDC Play.

I dag laver han alle mulige former for applikationer, ligesom han rådgiver virksomheder om brugen af sociale medier, holder foredrag og arrangerer workshops.

Til at hjælpe sig har han to udviklere, der sidder i Ukraine, og når det gælder smartphone apps har han et samarbejde med en vietnamesisk virksomhed.

Ole Bach Andersen behøver ikke at bruge penge til markedsføring. Kunderne, der blandt andet tæller Bilka, Energinet, Sol og Strand og ARoS, kommer af sig selv.

"Jeg har en blog kørende, og så holder jeg webinars på Facebook, og det gør, at jeg får ordrebogen fyldt op", fortæller han.

Newsperience har lige vundet en udbudssag i USA. Firmaet skal lave en alumni-løsning til fem universiteter, hvor MBA-studerende kan netværke og holde kontakt til hinanden. Og så skal Ole Bach Andersen også i gang med at lave mobilapps til kunder inden for energisektoren og sportsverdenen.

Marked i vækst

Mens de sociale medier for alvor er slået igennem ude i den store verden, hvor alle de større brands anerkender værdien og, at der er en sammenhæng mellem finansiel succes og dybt engagement på de sociale medier, så er markedet i Danmark først begyndt at komme i gang.

"Markedet er klart i vækst, men der er mange virksomheder, som stadig er usikre over for de sociale medier, hvad de kan bruges til, og hvad der virker og ikke virker. Og de starter gerne op med små projekter", fortæller Ole Bach Andersen.

Han er ikke i tvivl om, at der ikke vil gå lang tid, før man ikke længere snakker om sociale medier. De vil bare være noget, de danske virksomheder helt naturligt bruger i deres kommunikation med omverdenen.

Han henviser til, at i USA bliver Facebook både brugt til rekruttering, netværking, uddannelse og branding af produkter.

Se mere på newsperience.dk eller socialinspiration.dk.

Publiceret: 11. Juni 2011 07:30
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Lokalavisen Aarhus

ANNONCER
Se flere
ERROR: Macro disqus is missing!