Fansene har flere gange givet udtryk for, at man ønsker et nyt stadion, hvor det er lettere at skabe en god stemning.
Fansene har flere gange givet udtryk for, at man ønsker et nyt stadion, hvor det er lettere at skabe en god stemning.
Foto: FotoTrine, vildmedfoto.dk
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Et år efter stor AGF-kampagne: Solgte færre stadionbeviser end håbet

AGF nåede ikke målsætningen for solgte stadionbeviser til ny hjemmebane. Klubben er dog tilfreds alligevel

Det blev slået stort op, da AGF i maj sidste år lancerede kampagnen #NyCeresPark, hvor man kunne støtte op om drømmen om et nyt fodboldstadion i Aarhus ved at købe et bevis for 100 kroner.

Siden lanceringen har man dog ikke hørt meget til projektet.

Målet for det første år var at sælge 10.000 beviser. Nu er der gået lidt over et år, og klubben har solgt i alt 8.102 af slagsen.

“Det er fornemt og helt vildt. Vi synes, det er skideflot. Vi ramte godt nok ikke de 10.000, men det er alligevel flot. Det er altså mange mennesker, som støtter op omkring ønsket om et nyt stadion,” siger kommunikationschef Søren Højlund Carlsen og tilføjer:

“Vi er meget glade og ydmyge over, at så mange har valgt at bruge deres surt opsparede penge på at støtte den her tanke og ambition. Vi vidste godt, at byen delte vores ønske om et nyt stadion, men at man tager 100 kroner op ad lommen og køber et bevis til noget, der først kommer ude i fremtiden, er helt fantastisk.”

Kommunikationschefen erkender, at der ikke har været megen larm omkring projektet, hvilket skyldes en udvikling på den politiske front.

Pres har virket

“Vi vil bruge sommerferien på at overveje, hvad vores næste skridt er i forhold til #NyCeresPark-kampagnen, fordi siden lanceringen, er der sket det, at Aarhus Kommune har taget stafetten op og besluttet, at der skal igangsættes en undersøgelse for, hvordan man kan realisere et nyt stadion. Det sætter sagen i et nyt lys, og det viser, at den opbakning og det pres, der har været fra fans og AGF, har virket,” siger Søren Højlund Carlsen.

Han slår fast, at kampagnen fortsætter i en eller anden form, og at man fortsat vil kunne købe støttebeviser på nycerespark.dk.

“Det er ikke noget, vi bare opgiver, fordi kommunen har taget denne positive beslutning. Vi arbejder videre med det på forskellige måder, og en af måderne er, at man nu kan købe sig til nogle goder med et AGF+-abonnement for 19 kroner om måneden, der gør, at stadionoplevelsen bliver en tand bedre,” siger han.

Med AGF+ får man forkøbsret til hjemmekampe, et tæppe og en kop kaffe til kampene samt et kampprogram.

Stor symbolsk værdi

De her 810.000 kroner I har fået ind via kampagnen. Hvor meget batter det overhovedet?

“Det spiller en kæmpestor rolle symbolsk og opbakningsmæssigt. Det er ikke beløbet, der gør en forskel, men symbolet i, at 8.102 aarhusianere har bakket op, har haft en enorm signalværdi og positiv virkning i forhold til, at man fra kommunal side ser positivt på det. Det er jo et levende bevis på, at fodboldtilhængerne i byen også gerne vil have et nyt stadion, og at det ikke bare er noget, vi kun siger i AGF.”

Tidligere undersøgelser viser, at et nyt stadion kan ende med at koste 300 millioner kroner.

Publiceret: 14. Juni 2017 11:30

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Lokalavisen Aarhus

ANNONCER
Se flere
ERROR: Macro disqus is missing!