Hos Dansk Dyreværn Aarhus i Tranbjerg bor kæledyr, som folk enten selv har overgivet, eller som er indleveret i en dyreværnssag. Desuden bor der masser af hittedyr. Endelig har stedet en lille butik samt en hundepension.
Hos Dansk Dyreværn Aarhus i Tranbjerg bor kæledyr, som folk enten selv har overgivet, eller som er indleveret i en dyreværnssag. Desuden bor der masser af hittedyr. Endelig har stedet en lille butik samt en hundepension.
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Dansk Dyreværn Aarhus: “Vi skal være mere synlige”

Samarbejde med lokale, sponsorater fra virksomheder samt et fokus på at nå unge. Her vil Dansk Dyreværn Aarhus oppe sig

Selvom Dansk Dyreværn Aarhus har en lang historie bag sig og kan fejre 70 års fødselsdag i 2018, så er det langt fra alle, som kender til foreningen.

Det skal der imidlertid gøres noget ved, så i 2017 sætter dyreværns-foreningen gang i “projekt synlighed”.

På flere fronter sætter man ind for at højne kendskabet og dermed også donationerne til stedet.

“Når man, som os, drives af fondsmidler samt frivillige donationer og arv, så er det en evig kamp for overlevelse. Der er også mange dyreværnsforeninger om buddet, og alle hedder lidt det samme. Så vi er nødt til at finde ud af, hvordan vi kan blive mere synlige. Vi skal være mere moderne og favne alt det nye, mens vi samtidig værner om vores historie,” fortæller Christina Beck, chef for Dansk Dyreværn Aarhus, som har adresse i Tranbjerg.

Hun forklarer, at en øget synlighed også vil være med til at sikre, at store sager, som den nylige fra Framlev, hvor 24 hunde blev fundet i en sølle forfatning, går til Dansk Dyreværn Aarhus.

Kapaciteten til at håndtere dyreværnssager som denne er til stede i Tranbjerg, fortæller Christina Beck, der ikke lægger skjul på, at den megen medieomtale, som følger med en sådan stor sag, er guld værd for en forening.

“Det betyder flere donationer, så vi kan fortsætte vores arbejde,” siger chefen.

Erhverv, unge og lokalt

Men hvad vil Dansk Dyreværn Aarhus så gøre, for at øge kendskabet til stedet?

Blandt andet vil foreningen se nærmere på virksomhedssponsorater - det skal undersøges, hvordan de erhvervsdrivende egentlig ønsker at kunne støtte.

“Desuden kan vi se, at der er få unge mennesker, som kender til os. Dem vil vi gerne ramme, så der skal vi også have kigget på, hvordan vi bedst gør dette,” siger Christina Beck.

Endelig vil Dansk Dyreværn Aarhus, som i øvrigt intet har med landets andre “Dansk Dyreværn'er” at gøre, gerne samarbejde med lokalområdet - hvad enten det er erhvervsdrivende, kunstnere eller foreninger for at skabe nye tiltag, som kan give penge i kassen til at fortsætte.

“Vi gør naturligvis alt for at skaffe midler, så vi ikke må lukke og slukke - for det taber dyrene på,” siger dyreværns-chefen, der i den grad skal i gang med at formidle stedets gode budskab til nær og fjern.

Publiceret: 07. Januar 2017 12:00
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Lokalavisen Aarhus

ANNONCER
Se flere
ERROR: Macro disqus is missing!