Foto: Allan Høgholm
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Aarhus AB fastholder EM-komet og danmarksmester efter sponsorhåndsrækning

Risikoen for at miste Anders Antonsen til en ”rigere” klub fik Blue Water Shipping Aarhus til at tage initiativ til oprettelse af et erhvervsnetværk

Indtil for kort tid siden var der stor risiko for, at den nyslåede EM-sølvmedaljevinder og DM-vinder, Anders Antonsen, var tabt for sin barndomsklub Aarhus AB og klubmæssigt på vej til hovedstaden.

Så tog Blue Water Shipping Aarhus, som en af hovedsponsorerne initiativ og greb sammen med klubben og de øvrige sponsorer ind, fremgår det af en pressemeddelelse.

Aarhus AB gearer nemlig nu såvel sportsligt som økonomisk op og satser næste år på at kunne drille medaljekandidaterne i Badmintonligaen.

De optimistiske toner skyldes blandt andet, at det er  gjort muligt at bygge et elitehold til næste sæson, der spillermæssigt fremstår stærkere end i den netop afsluttede sæson, hvor holdet sluttede på en 9. plads blandt 10 hold.

Ikke nok med at man i sidste øjeblik fik sikret, at 20-årige Antonsen forbliver i klubben i den kommende sæson, så blev der samtidig skaffet økonomisk råderum til at hente yderligere et par  topspillere til klubben så niveauet løftes - hvilket også var en af årsagerne til at Antonsen valgte at blive.

”Som ung badmintonspiller, der har nogle få år til sportsligt at nå op i nærheden af verdenstoppen, er det - ud over det økonomiske – vigtigt altid at kunne spille og træne i det rigtige miljø. Selv om det skar i mit klubhjerte, var jeg af den årsag begyndt at overveje en aftale med en storklub i København, der også lå geografisk mere lige for i forhold til min daglige adresse i København af hensyn til træningen på Team Danmark Centret i Brøndby. Den næsten-beslutning gav det heldigvis mening at ændre, da blandt andet min personlige sponsor gennem flere år, Blue Water Shipping, kom ind over,” fortæller Anders Antonsen, der som søn af halinspektøren begyndte af spille badminton i Aarhus AB som seksårig og har været medlem lige siden.

Konkret skubbede Blue Water Shippings direktør i Aarhus, Jan Dam Poulsen, lidt til de øvrige sponsorer i klubben for en handlingsplan, der i sidste ende skaffede den ekstra kapital, så klubben både kunne fastholde sin stjernespiller og samtidig forstærke badmintonliga-holdet yderligere.

Aarhus AB har netop hentet DM-singlefinalisten David Kim Kristensen i Triton Aalborg samt det stærke mixeddoublepar Jessica Pugh og Ben Lane, som pt. har en placering omkring nr. 40 på verdensranglisten.

”Deres ankomst betyder lige så meget for mig,” pointerer Anders Antonsen og forklarer:

”Hvis jeg på individuelt plan skal nå tættere på verdenstoppen, så skal jeg dagligt kunne træne i professionelle miljøer og spille på et hold, der er sikker på at kunne klare sig i den bedste række, hvor de bedste modstandere også er. Det har Blue Waters initiativ og de øvrige sponsorers opbakning åbnet mulighed for. Jeg vil gøre alt for at vi på holdet kan vise os den tillid værdig. For jeg ved, at det er en stor satsning og flot gestus fra klub og sponsorers side”.

I Aarhus AB er der selvfølgelig stor tilfredshed med den positive udvikling.

”Først og fremmest vil vi gerne i klubben være noget for alle vores medlemmer, både motionsspillere og vores elitespillere, på alle alderstrin. Her er spejlingen i klubbens succes på førsteholdsniveau også vigtig og det at opleve, hvor langt man som spiller her i klubben kan nå med en dedikeret indsats. Det skaber liv og begejstring. Derfor er vi overbevist om, at den satsning, som gennem sponsorernes forøgede engagement vil blive til glæde for alle i klubben og for hele badminton-Aarhus. Vi er meget glade og optimistiske og glæder os til at arbejde videre på det nye perspektivrige grundlag,” forklarer bestyrelsesmedlem Claus Godt Hansen.

Udover de forbedrede sponsorater på kort sigt har Blue Water Shipping også taget initiativ til oprettelsen af et egentlig erhvervsnetværk i tilknytning til klubben – kaldet AB Erhvervs Forum – som skal give sponsorerne yderligere værdi og begrundelse for deres investering. På samme måde, som man kender det fra f.eks. AGF og Aarhus Håndbold. Netværket er netop ved at blive kommunikeret rundt til byens erhvervsliv og tæller foreløbig 15 virksomheder, men man forventer inden sæsonstart til efteråret at have tilknyttet op mod 30 sponsorer – heraf mange nye, der forhåbentligt vil kunne se mening i medlemskab.

dp

Publiceret: 11. Maj 2017 09:00
¨
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Lokalavisen Aarhus

ANNONCER
Se flere
Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt
ERROR: Macro disqus is missing!