ANNONCE

”Det eneste, jeg faktisk skal spekulere på, er at fylde benzin og sprinklervæske på bilen og tjekke olie en gang imellem,” siger Glenn Raburn.

Glenn holder bil helt uden bekymringer

Stadig flere danskere gør som Glen Raburn og har bil på abonnement – uden førstegangsydelse og med alle udgifter inkluderet i den månedlige ydelse

Foran Glenn Raburns hjem i Valby står parkeret en Citroën C4 Cactus, og den bliver brugt, som de fleste danskere nok bruger deres bil.

”Jeg benytter den i hverdagene til og fra arbejde. I weekender kører vi på familiebesøg, til kirke, og hvad der ellers er af fritidsaktiviteter. Der går ikke en dag, uden at vi bruger bilen. Vi er afhængige af den,” siger Glenn Raburn.

Alligevel sover han trygt og roligt om natten, fri for bekymringer om uventede værkstedsregninger og skuffende byttepris.

”Det eneste, jeg faktisk skal spekulere på, er at fylde benzin og sprinklervæske på bilen og tjekke olie en gang imellem,” siger han.

På nær brændstof er alt med

Glen Raburn og hustruen Natalie har fået bil på abonnement gennem Sixt All-inclusive.

På nær brændstof er alle de normale udgifter forbundet med at have bil – forsikring, service og grøn afgift – med i den månedlige ydelse, han betaler.

”Jeg skulle heller ikke betale førstegangsydelse, hvilket jeg fandt meget attraktivt, fordi jeg så ikke blev bekostet unødigt på forhånd. I det hele taget er jeg nu fri for alle de bekymringer, der normalt er ved at have bil, og det passer en type som mig godt,” siger Glenn.

”Der er stigende efterspørgsel fra forbrugerne på denne yderligere fleksibilitet,” siger adm. dir. i Sixt Danmark, Søren Lithander.

 

 

Forbrugerne efterspørger fleksibilitet

Han tilhører den voksende gruppe danskere, der foretrækker at have bil på abonnement frem for at eje deres bil.

Som abonnement inkluderer Sixt All-inclusive alle relevante udgifter på nær brændstof-forbrug.

Derudover kan kunden vælge abonnementets varighed, det månedlige kilometer-behov og sætte abonnementet på pause undervejs.

”Der er stigende efterspørgsel fra forbrugerne på denne yderligere fleksibilitet. Har du ikke brug for din bil i en periode – for eksempel på grund af sommerferie – kan du stille bilen og ikke betale i den periode. Du kan også justere dit kilometerbehov løbende og op- eller nedgradere til en anden bil, alt efter hvordan dit behov for bil udvikler sig. Jo mere smidigt, et abonnement er, jo bedre matcher det nutidens og fremtidens forbrugere,” siger adm. dir. i Sixt Danmark, Søren Lithander.

 

Passer til vores behov

I Valby har Glenn Raburn allerede skiftet sin første bil i abonnementet, en Opel Corsa, ud med den nuværende Citroën C4 Cactus.

”Jeg fandt ud af, at den passede bedre til vores behov med hensyn til størrelse og motorkraft,” siger han.

Glenn Raburn har valgt abonnement på et år og 1.000 km pr. måned – 12.000 i alt.

”Det passer godt til det behov, vi har her i husstanden, og hvis vi kan se, at vi vil køre over, er det rart at vide, at vi kan ringe i fornuftig tid og ændre det. Jeg har valgt et år, fordi det er første gang, jeg prøver denne type ydelse. Jeg ville ikke binde mig for lang tid, hvis jeg fandt ud af, at det ikke var noget for mig,” siger Glenn Raburn.

 

Samfundstendens fra eje til leje

Gennem de senere år har biludlejningsbranchen søgt at følge med tendensen i samfundet, hvor forbrugerne i stigende grad ønsker at leje frem for at eje – med film- og musiktjenester som Netflix og Spotify som de kendteste eksempler på udviklingen.

”Sixt All-inclusive er vores bud på en mobilitetsløsning, der forholder sig til denne udvikling og med de nye teknologiske muligheder imødekommer forbrugernes voksende ønske om fleksibilitet og økonomisk gennemsigtighed,” siger Sixt-direktør Søren Lithander.

FAKTA

Sixt All-inclusive er et abonnement, hvor udgifter som forsikringer, service og ejerafgift er inkluderet i prisen.

Der er ingen førstegangsydelse, og kunden kan pause sit abonnement i en periode, hvor der ikke er behov for bil – for eksempel under ferie i udlandet.

Kunden bestemmer selv abonnementets varighed og kan ud fra sit kørselsbehov vælge mellem forskellige km-pakker.

Hvis der opstår behov for en større eller mindre køretøj, kan kunden skifte til en ny bil.

Det individuelle abonnement tegnes på sixt-all-inclusive.dk.

Afhentning af bilen sker på de 6 Sixt-stationer fordelt på hele landet. Ambitionen er at tilbyde udlevering fra 20 stationer i landet over i 2019.

Sixt All-Inclusive

Hjemmeside:

sixt-all-inclusive.dk